Avstrijska raziskava: Naravoslovni predmeti z umetnostjo privlačnejši
Linz, 24. januarja - Vključitev umetnosti v pouk pripomore povečati privlačnost naravoslovnih predmetov za učence, sta v raziskavi ugotovila Julia Lauss in Christoph Helm z linške univerze Johannesa Keplerja. Rezultati raziskave so tudi pokazali, da umetnost, ki je vključena v pouk, spodbuja socialne veščine in lahko pozitivno vpliva na razredno klimo.
Matematika, računalništvo, naravoslovje in tehnologija so predmeti, ki se pogosto dojemajo kot zahtevni. Integracija umetnosti v te predmete je znana kot pristop Steam (Science, Technology, Engineering, Arts, Mathematics) in ponuja nov pristop v izobraževanju, so po poročanju avstrijske tiskovne agencije APA navedli v sporočilu za javnost linške univerze.
V okviru univerzitetnega projekta so med letoma 2022 in 2025 v okviru rednega pouka pripravili umetniške delavnice, na katerih so obravnavali teme iz učnih načrtov. Med drugim so pripravili gledališke predstave o krožnem gospodarstvu, video produkcije o gozdnem ekosistemu in scenske predstave o povezovanju atomov. Glede na analizo so dijaki nižjih razredov, ki so sodelovali v tem projektu, razvili višjo samoučinkovitost in več zanimanja za naravoslovne predmete kot njihovi sošolci, ki so v istem razrednem obdobju obiskovali običajni redni pouk.
Učitelji so v kasnejših pogovorih poročali tudi o opaznem izboljšanju vzdušja v razredu in večji vključenosti tudi sicer zadržanih otrok. Poleg tega so zaznali povečanje pripravljenosti na pomoč ter manj diskriminacije, kar kaže na povezovalno moč umetnosti. Izzivi na drugi strani pa so bili velik organizacijski napor, omejena sredstva in težave pri prilagajanju metode različnim šolskim razmeram.
"Rezultati kažejo, da ima vključevanje umetnosti v redni pouk potencial za preobrazbo klasičnega izobraževanja - tako v smislu motivacije in zanimanja kot tudi družbene dinamike," je pojasnila Julia Lauss. Ob tem je opozorila, da je za uspešno vključitev umetnosti v pouk potrebna stalna podpora vodstva šole in ciljno usposabljanje učiteljev.
Pri raziskavi je sodelovalo 400 dijakov in 14 učiteljev. Ob zaključku projekta bodo v Linzu 27. in 28. februarja pripravili simpozij. Raziskava je bila objavljena v reviji Education Sciences.