STAznanost
Knjige

Vzgoja kot teorija in praksa: od temeljnih konceptov do aplikacij

Monografija Vzgoja kot teorija in praksa - od temeljnih konceptov do aplikacij se osredinja na temeljne koncepte, ki oblikujejo vzgojno-izobraževalne prakse in na aplikacije teh konceptov v različnih šolskih sistemih, s posebnim poudarkom na Sloveniji.

Zajema šest vsebinskih poglavij, ki obravnavajo tematiko šolskega sistema v Sloveniji, razvoj šolskega sistema, javno in zasebno šolstvo ter širše polje vzgoje in izobraževanja, ki se osredinja tudi na vzgojno zasnovo in alternativne vzgojne koncepte. Tretje poglavje obravnava vloge, naloge in kompetence (sodobnega) učitelja, vključno s poudarkom na digitalnih kompetencah. Četrto poglavje se osredotoča na vzgojne pristope, avtoriteto, vzgojne stile in vzgojne metode, podrobneje pa je obravnavan tudi pojem discipline, kateremu sledi razprava o vprašanju kako voditi razred. Peto poglavje se osredinja na delo z otroki s posebnimi potrebami, tako opredelitvi kot usmerjanju ter prilagoditvam in vlogi učitelja na tem področju. Poglavje vključuje tudi razpravo o integraciji in inkluziji v širšem smislu. Šesto poglavje je namenjeno sodelovanju in partnerstvu med učitelji in starši, zajema pa opredelitev sodelovanja, začetke, razloge, formalni okvir in vzpostavljanje partnerstva s starši. Sedmo poglavje se posveča profesionalnemu razvoju učitelja, profesionalizmu, spodbujanju profesionalnega razvoja ter vseživljenjskem učenju. Monografija predstavlja celovit pregled tematike vzgoje in izobraževanja, kjer združuje teoretične osnove s praktičnimi aplikacijami, kar je ključno za razumevanje in izboljšanje vzgojno-izobraževalnih procesov v sodobni družbi. V monografiji si prizadevamo poglobiti razumevanje izzivov in priložnosti, s katerimi se srečujejo učitelji, učenci in starši. Monografija se osredinja na ključne teme in vprašanja, ki oblikujejo vzgojno-izobraževalno okolje, ter išče načine za izboljšanje sodelovanja med vsemi udeleženci v procesu vzgoje in izobraževanja.