STAznanost

Stenska tipanka kot nov učni pripomoček za slepe in slabovidne

Ljubljana, 8. decembra - Na Zavodu za slepo in slabovidno mladino Ljubljana so danes predstavili prototip stenske tipanke, učnega pripomočka za razvoj čutil, spoznavanje brajeve pisave, učenje, raziskovanje in osveščanje o potrebah slepih in slabovidnih. Tipanka, ki bo služila kot inovativna enovita učilnica, je plod sodelovanja strokovnjakov z različnih področij.

Kot so na ljubljanskem zavodu za slepo in slabovidno mladino zapisali v sporočilu za javnost, je glavni cilj projekta zapolniti vrzel, ki se kaže pri opismenjevanju, branju in učenju slepih in slabovidnih. Za njih je namreč na voljo premalo ustreznih čutnih vzpodbud, literature in pripomočkov, ki bi skozi igro omogočili pridobivanje znanja.

Ravnateljica zavoda Katjuša Koprivnikar je poudarila, da je razvoj prototipa stenske tipanke velik dosežek. "Z njo ustvarjamo možnost, da slepi in slabovidni otroci neposredno izkusijo in doživijo svet okoli sebe. Prav neposredna izkušnja je za njihov razvoj še toliko bolj pomembna, saj se ne morejo učiti s posnemanjem kot videči vrstniki," je dejala.

Cilj sodelavcev pri projektu je bil ustvariti privlačno pravljico v več prizorih, ki bo otrokom z okvaro vida svet predstavila na multimodalen način, s pomočjo tipa, zvoka in vida. Izpostavili so, da je najpomembnejši vidik tipanke v tem, da je otrok ob njej aktivno udeležen v dogajanje.

Slepi in slabovidni otroci s stensko tipanko dobivajo pripomoček za zgodnje opismenjevanje v brajici, urjenje sluha, tipa in vida. Vodji projekta Urška Stankovič Elesini in Raša Urbas z naravoslovnotehniške fakultete sta ob predstavitvi izpostavili, da je projekt po vsebinski zasnovi aktualen, saj sega na področje vključevanja sveta slepih in slabovidnih v svet videčih.

Avtorica pravljice o Čudežnem potovanju deklice Ade in psička Benija Aksinja Kermauner je izpostavila še socialni vidik, pomemben element stenske tipanke pa sta tudi zvok in zvočno oblikovanje.