Humanistika in družboslovje

Noč raziskovalcev bo povezala več kot 20.000 udeležencev

Ljubljana, 28. septembra - Ob 12. uri se je na Prešernovem trgu z odprtjem začel dogodek Noč raziskovalcev, ki poteka v sklopu projekta Noč ima svojo moč. Noč raziskovalcev so simbolično odprli s spustom balonov v zrak predstavniki ustanov, ki so soudeležene v projektu. V nočnih dejavnosti bo nocoj sodelovalo več kot 20.000 udeležencev po vsej Sloveniji.

Projekt Noč ima svojo moč sestavlja skupek aktivnosti, ki jih izvajajo v okviru Evropske noči raziskovalcev letos in prihodnje leto. Danes so na široko odprli vrata ustanov, ki se ukvarjajo z znanostjo in raziskovanjem, predvsem zato, da bi predstavili poklic in delo raziskovalca širši javnosti.

Sicer sredi dneva je Noč raziskovalcev odprla namestnica vodje predstavništva Evropske komisije v Sloveniji Ulla Hudina Kmetič. Ob tem je za STA dejala, da je Noč raziskovalcev lani s skupno 340 dogodki pritegnila več kot 1,1 milijona obiskovalcev širom Evrope. "Podobnih številk se nadejamo tudi letos. Veseli smo velikega sodelovanja raziskovalnih institucij, ki so se odzvale. Predvsem si želimo, da obiskovalci v sebi prebudijo znanstvenika," je dodala.

Evropska komisija je letos za to pobudo prejela 128 projektov, 55 jih je bilo finančno podprtih, od tega trije iz Slovenije. Hudina Kmetičeva je v otvoritvenem nagovoru povedala, da so za vse projekte skupno namenili 12 milijonov evrov. "Nadejamo se, da bo tudi v letošnjem letu več kot 20.000 znanstvenikov sodelovalo pri tem in da bodo obiskovalcem znanost predstavili na poljuden način," je dodala.

Na odprtju so zbrane pozdravili vsi, ki so soudeležni v projektu. Na začetku je Miha Kos iz Ustanove Hiša eksperimentov povedal, da je vsak človek v svojem bistvu radoveden, a je iz znanih in neznanih razlogov na to pozabil, njihova naloga pa je, da ga na to spet spomnijo. Nadaljevala je predstavnica Instituta Jožef Stefan Špela Stres, ki je pojasnila, da so na tleh po celi Ljubljani vidne lučke, ki opozarjajo mimoidoče na ta dogodek. Tomaž Bizjak s Kemijskega inštituta pa je vse povabil na ogled inštituta, ki ima danes odprta vrata. Pri projektu poleg zgoraj omenjenih sodeluje tudi Tehniški muzej Slovenije.

V okviru Evropske noči raziskovalcev bodo letos in prihodnje leto potekali trije projekti, in sicer Noč ima svojo moč, Humanistika, to si ti ter Varni z znanostjo.