V Murski Soboti učenci navdušeni nad raziskovalno nočjo

Murska Sobota, 27. septembra - Tudi v Murski Soboti, kjer v okviru evropske noči raziskovalcev aktivnosti s projektom Noč ima svojo moč potekajo ves dan, so učenci navdušeni nad prikazanim in prepričani, da je tak način raziskovanja veliko bolj učinkovit od učenja v šoli.

Do 20. ure bodo obiskovalcem v Trubarjevem drevoredu pred gradom na voljo drzni eksperimenti, interaktivna razstava tipa izvedi sam Hiške eksperimentov ter razstava Optikalije. Ob tem bodo lahko spoznali znanstvene dogodivščine Težiščelogija in Plinologija ter se v znanstvenem ekspresu pogovarjali z Marijo Štampar. V bližnji galeriji Mikk je na ogled razstava Kje se srečata znanost in umetnost, v drevoredu pred gradom razstava leto periodnega sistema, v Pomurskem muzeju pa razstava starih svetil.

Po besedah Boruta Likarja, koordinatorja aktivnosti v Hiši eksperimentov, mlade najbolj zanima tisto, kar jim lahko predstaviš z nekim navdušenjem kot raziskovalec, kot znanstvenik.

"Dejansko jih zanima vse, samo da tega ne vedo, ker imajo znanost večinoma za nekaj dolgočasnega, ampak če jim je to predstavljeno na pravi način, jih zanima čisto vse, takšne so moje izkušnje," pravi Likar.

Po njegovem bi morale biti šole bolj eksperimentalno naravnane, saj si vsak tisto, kar naredi in preskusi sam, najbolj zapomni. Ob tem opozarja, da tudi muzejska razstava starih svetilk popularizira znanost, saj vanjo spadata tudi zgodovina in arheologija, ter da ne smemo razmišljati o znanosti samo kot o fiziki in kemiji, kot misli marsikdo, ampak je znanosti veliko, vsa pa je lahko zelo zelo zanimiva.

"Če nekaj samo preberemo, si zapomnimo najmanj, če kaj vidimo, nekaj več, če pa sami naredimo, vemo največ, in to je tudi moto Hiše eksperimentov - naredil sem in znam," je dodal Likar.

Učenci, ki v sodelovanju s Pomurskim tehnološkim parkom organizirano prihajajo na dogodek, se s tem povsem strinjajo. Kot so povedali, so eksperimenti, od optičnih prevar oz. iluzij do "pijanih očal" izjemno zanimivi, prav tako izdelki, ki jih napravijo sami. Zato je marsikateri napovedal, da danes še enkrat pride in da obisk priporoča tudi drugim.