Ariane ponesla v orbito napreden telekomunikacijski satelit

Kourou, 31. julija - Z vesoljskega letališča Kourou v Francoski Gvajani so v petek uspešno izstrelili raketo Ariane 5 z naprednim telekomunikacijskim satelitom, je sporočilo evropsko vesoljsko podjetje Arianespace. Raketa je s seboj ponesla prvi komercialni satelit, ki ga je mogoče v celoti reprogramirati na daljavo.

Za razliko od običajnih modelov, ki so zasnovani na Zemlji in jih, ko so enkrat v orbiti, ni mogoče ponovno reprogramirati, satelit Eutelsat Quantum uporabnikom omogoča prilagajanje komunikacij njihovim potrebam skoraj v realnem času. Med drugim bi ga bilo mogoče uporabiti za posredovanje informacij potnikom na letalih ali ladjah, so navedli pri Evropski vesoljski agenciji, ki jo povzema francoska tiskovna agencija AFP.

Model Quantom, ki tehta 3,5 tone, ima osem komunikacijskih žarkov in vsakega od njih je mogoče preoblikovati tako, da spremeni območje pokritosti in moč telekomunikacijskega signala, ki ga oddaja.

Ariane 5 je v orbito ponesla tudi telekomunikacijski satelit za Embratel, s katerim namerava brazilsko podjetje razširiti svojo širokopasovno pokritost v Srednji in Južni Ameriki.

Oba satelita sta se utirila približno pol ure po izstrelitvi. To je bila prva izstrelitev rakete Ariane 5 letos, še navaja AFP.