STAznanost

Na fakulteti za elektrotehniko razvili avtomatizirani namizni nogomet FuzbAI

Ljubljana, 4. februarja - Na Fakulteti za elektrotehniko Univerze v Ljubljani so v četrtek predstavili avtomatiziran namizni nogomet FuzbAI, ki so ga razvili v laboratoriju za avtomatiko in kibernetiko. Gre za namizni nogomet, ki je popolnoma avtomatiziran za eno moštvo in na ta način omogoča tekmovanje človeka s kibernetskim strojem, so zapisali na fakulteti.

Ljubljana, Fakultete za elektrotehniko. Predstavitev avtomatiziranega namiznega nogometa, ki so ga razvili v laboratoriju za avtomatiko in kibernetiko Fakultete za elektrotehniko Univerze v Ljubljani in ga poimenovali FuzbAI. Profesor Roman Kamnik. Foto: Daniel Novakovič/STA

Ljubljana, Fakultete za elektrotehniko.
Predstavitev avtomatiziranega namiznega nogometa, ki so ga razvili v laboratoriju za avtomatiko in kibernetiko Fakultete za elektrotehniko Univerze v Ljubljani in ga poimenovali FuzbAI.
Profesor Roman Kamnik.
Foto: Daniel Novakovič/STA

Ljubljana, Fakultete za elektrotehniko. Predstavitev avtomatiziranega namiznega nogometa, ki so ga razvili v laboratoriju za avtomatiko in kibernetiko Fakultete za elektrotehniko Univerze v Ljubljani in ga poimenovali FuzbAI. Foto: Daniel Novakovič/STA

Ljubljana, Fakultete za elektrotehniko.
Predstavitev avtomatiziranega namiznega nogometa, ki so ga razvili v laboratoriju za avtomatiko in kibernetiko Fakultete za elektrotehniko Univerze v Ljubljani in ga poimenovali FuzbAI.
Foto: Daniel Novakovič/STA

Ljubljana, Fakultete za elektrotehniko. Predstavitev avtomatiziranega namiznega nogometa, ki so ga razvili v laboratoriju za avtomatiko in kibernetiko Fakultete za elektrotehniko Univerze v Ljubljani in ga poimenovali FuzbAI. Foto: Daniel Novakovič/STA

Ljubljana, Fakultete za elektrotehniko.
Predstavitev avtomatiziranega namiznega nogometa, ki so ga razvili v laboratoriju za avtomatiko in kibernetiko Fakultete za elektrotehniko Univerze v Ljubljani in ga poimenovali FuzbAI.
Foto: Daniel Novakovič/STA

Ljubljana, Fakultete za elektrotehniko. Predstavitev avtomatiziranega namiznega nogometa, ki so ga razvili v laboratoriju za avtomatiko in kibernetiko Fakultete za elektrotehniko Univerze v Ljubljani in ga poimenovali FuzbAI. Foto: Daniel Novakovič/STA

Ljubljana, Fakultete za elektrotehniko.
Predstavitev avtomatiziranega namiznega nogometa, ki so ga razvili v laboratoriju za avtomatiko in kibernetiko Fakultete za elektrotehniko Univerze v Ljubljani in ga poimenovali FuzbAI.
Foto: Daniel Novakovič/STA

Ljubljana, Fakultete za elektrotehniko. Predstavitev avtomatiziranega namiznega nogometa, ki so ga razvili v laboratoriju za avtomatiko in kibernetiko Fakultete za elektrotehniko Univerze v Ljubljani in ga poimenovali FuzbAI. Foto: Daniel Novakovič/STA

Ljubljana, Fakultete za elektrotehniko.
Predstavitev avtomatiziranega namiznega nogometa, ki so ga razvili v laboratoriju za avtomatiko in kibernetiko Fakultete za elektrotehniko Univerze v Ljubljani in ga poimenovali FuzbAI.
Foto: Daniel Novakovič/STA

Ljubljana, Fakultete za elektrotehniko. Predstavitev avtomatiziranega namiznega nogometa, ki so ga razvili v laboratoriju za avtomatiko in kibernetiko Fakultete za elektrotehniko Univerze v Ljubljani in ga poimenovali FuzbAI. Asistent Matevž Bošnak. Foto: Daniel Novakovič/STA

Ljubljana, Fakultete za elektrotehniko.
Predstavitev avtomatiziranega namiznega nogometa, ki so ga razvili v laboratoriju za avtomatiko in kibernetiko Fakultete za elektrotehniko Univerze v Ljubljani in ga poimenovali FuzbAI.
Asistent Matevž Bošnak.
Foto: Daniel Novakovič/STA

Ljubljana, Fakultete za elektrotehniko. Predstavitev avtomatiziranega namiznega nogometa, ki so ga razvili v laboratoriju za avtomatiko in kibernetiko Fakultete za elektrotehniko Univerze v Ljubljani in ga poimenovali FuzbAI. Foto: Daniel Novakovič/STA

Ljubljana, Fakultete za elektrotehniko.
Predstavitev avtomatiziranega namiznega nogometa, ki so ga razvili v laboratoriju za avtomatiko in kibernetiko Fakultete za elektrotehniko Univerze v Ljubljani in ga poimenovali FuzbAI.
Foto: Daniel Novakovič/STA

Ljubljana, Fakultete za elektrotehniko. Predstavitev avtomatiziranega namiznega nogometa, ki so ga razvili v laboratoriju za avtomatiko in kibernetiko Fakultete za elektrotehniko Univerze v Ljubljani in ga poimenovali FuzbAI. Foto: Daniel Novakovič/STA

Ljubljana, Fakultete za elektrotehniko.
Predstavitev avtomatiziranega namiznega nogometa, ki so ga razvili v laboratoriju za avtomatiko in kibernetiko Fakultete za elektrotehniko Univerze v Ljubljani in ga poimenovali FuzbAI.
Foto: Daniel Novakovič/STA

Ljubljana, Fakultete za elektrotehniko. Predstavitev avtomatiziranega namiznega nogometa, ki so ga razvili v laboratoriju za avtomatiko in kibernetiko Fakultete za elektrotehniko Univerze v Ljubljani in ga poimenovali FuzbAI. Foto: Daniel Novakovič/STA

Ljubljana, Fakultete za elektrotehniko.
Predstavitev avtomatiziranega namiznega nogometa, ki so ga razvili v laboratoriju za avtomatiko in kibernetiko Fakultete za elektrotehniko Univerze v Ljubljani in ga poimenovali FuzbAI.
Foto: Daniel Novakovič/STA

Ljubljana, Fakultete za elektrotehniko. Predstavitev avtomatiziranega namiznega nogometa, ki so ga razvili v laboratoriju za avtomatiko in kibernetiko Fakultete za elektrotehniko Univerze v Ljubljani in ga poimenovali FuzbAI. Profesor Sašo Blažič. Foto: Daniel Novakovič/STA

Ljubljana, Fakultete za elektrotehniko.
Predstavitev avtomatiziranega namiznega nogometa, ki so ga razvili v laboratoriju za avtomatiko in kibernetiko Fakultete za elektrotehniko Univerze v Ljubljani in ga poimenovali FuzbAI.
Profesor Sašo Blažič.
Foto: Daniel Novakovič/STA

Ljubljana, Fakultete za elektrotehniko. Predstavitev avtomatiziranega namiznega nogometa, ki so ga razvili v laboratoriju za avtomatiko in kibernetiko Fakultete za elektrotehniko Univerze v Ljubljani in ga poimenovali FuzbAI. Foto: Daniel Novakovič/STA

Ljubljana, Fakultete za elektrotehniko.
Predstavitev avtomatiziranega namiznega nogometa, ki so ga razvili v laboratoriju za avtomatiko in kibernetiko Fakultete za elektrotehniko Univerze v Ljubljani in ga poimenovali FuzbAI.
Foto: Daniel Novakovič/STA

Ljubljana, Fakultete za elektrotehniko. Predstavitev avtomatiziranega namiznega nogometa, ki so ga razvili v laboratoriju za avtomatiko in kibernetiko Fakultete za elektrotehniko Univerze v Ljubljani in ga poimenovali FuzbAI. Foto: Daniel Novakovič/STA

Ljubljana, Fakultete za elektrotehniko.
Predstavitev avtomatiziranega namiznega nogometa, ki so ga razvili v laboratoriju za avtomatiko in kibernetiko Fakultete za elektrotehniko Univerze v Ljubljani in ga poimenovali FuzbAI.
Foto: Daniel Novakovič/STA

Ljubljana, Fakultete za elektrotehniko. Predstavitev avtomatiziranega namiznega nogometa, ki so ga razvili v laboratoriju za avtomatiko in kibernetiko Fakultete za elektrotehniko Univerze v Ljubljani in ga poimenovali FuzbAI. Foto: Daniel Novakovič/STA

Ljubljana, Fakultete za elektrotehniko.
Predstavitev avtomatiziranega namiznega nogometa, ki so ga razvili v laboratoriju za avtomatiko in kibernetiko Fakultete za elektrotehniko Univerze v Ljubljani in ga poimenovali FuzbAI.
Foto: Daniel Novakovič/STA

Ljubljana, Fakultete za elektrotehniko. Predstavitev avtomatiziranega namiznega nogometa, ki so ga razvili v laboratoriju za avtomatiko in kibernetiko Fakultete za elektrotehniko Univerze v Ljubljani in ga poimenovali FuzbAI. Foto: Daniel Novakovič/STA

Ljubljana, Fakultete za elektrotehniko.
Predstavitev avtomatiziranega namiznega nogometa, ki so ga razvili v laboratoriju za avtomatiko in kibernetiko Fakultete za elektrotehniko Univerze v Ljubljani in ga poimenovali FuzbAI.
Foto: Daniel Novakovič/STA

Ljubljana, Fakultete za elektrotehniko. Predstavitev avtomatiziranega namiznega nogometa, ki so ga razvili v laboratoriju za avtomatiko in kibernetiko Fakultete za elektrotehniko Univerze v Ljubljani in ga poimenovali FuzbAI. Foto: Daniel Novakovič/STA

Ljubljana, Fakultete za elektrotehniko.
Predstavitev avtomatiziranega namiznega nogometa, ki so ga razvili v laboratoriju za avtomatiko in kibernetiko Fakultete za elektrotehniko Univerze v Ljubljani in ga poimenovali FuzbAI.
Foto: Daniel Novakovič/STA

Ljubljana, Fakultete za elektrotehniko. Predstavitev avtomatiziranega namiznega nogometa, ki so ga razvili v laboratoriju za avtomatiko in kibernetiko Fakultete za elektrotehniko Univerze v Ljubljani in ga poimenovali FuzbAI. Foto: Daniel Novakovič/STA

Ljubljana, Fakultete za elektrotehniko.
Predstavitev avtomatiziranega namiznega nogometa, ki so ga razvili v laboratoriju za avtomatiko in kibernetiko Fakultete za elektrotehniko Univerze v Ljubljani in ga poimenovali FuzbAI.
Foto: Daniel Novakovič/STA

Ljubljana, Fakultete za elektrotehniko. Predstavitev avtomatiziranega namiznega nogometa, ki so ga razvili v laboratoriju za avtomatiko in kibernetiko Fakultete za elektrotehniko Univerze v Ljubljani in ga poimenovali FuzbAI. Foto: Daniel Novakovič/STA

Ljubljana, Fakultete za elektrotehniko.
Predstavitev avtomatiziranega namiznega nogometa, ki so ga razvili v laboratoriju za avtomatiko in kibernetiko Fakultete za elektrotehniko Univerze v Ljubljani in ga poimenovali FuzbAI.
Foto: Daniel Novakovič/STA

Kot so poudarili v sporočilu za javnost, glavni namen projekta ni samo v igranju namiznega nogometa, temveč želijo navdušiti študente in mlade raziskovalce, "da se lotijo dopolnjevanja inteligence navideznega igralca in se na koncu pomerijo med seboj".

V prvi fazi projekta, ki so jo zaključili, so avtomatizirali namizni nogomet do točke, kjer kibernetski sistem nadomesti igralce ene strani. Na ročke so za premikanje namestili servomotorje, ki jih usmerja program, ki s pomočjo dveh kamer prepozna črtne kode na ročkah in položaj žogice ter preračunava hitrost in smer žogice.

"S temi podatki se algoritem odloča, katero palico je treba premakniti in zavrteti, da dobi žogica ustrezno smer in hitrost glede na to, ali gre za podajo ali za strel na gol," so še zapisali.

Za avtomatizacijo so raziskovalci uporabili sodobne metode s področja senzorike, aktuatorjev in vodenja, hkrati pa sistem omogoča testiranje algoritmov in rešitev, ki jih med drugim srečamo pri vožnji avtonomnih vozil in hitrih dinamičnih procesih v industriji.

Raziskovalci lahko iz sistema pridobijo glavne podatke o stanju naprave, izvajajo predlagane akcije in ga programirajo. Ustvarjalci pričakujejo, da bo v prihodnosti sistem odličen poligon za praktično preizkušanje metod, ki jih študentje spoznavajo pri svojem študiju: metod s področja gradnikov vodenja, od senzorike do aktuatorjev, metod adaptivnega in prediktivnega vodenja in predvsem metod s področja računalniške inteligence.

Kot so še zapisali na fakulteti, se v laboratoriju sicer že vrsto let ukvarjajo s popularizacijo področja avtomatike. Že leta 2000 so namreč začeli razvijati poligon za robotski nogomet, pri katerem se v igranju pomerijo ekipe z avtonomnimi vozili, nato so organizirali še tekmovanje LegoMasters, v sklopu katerega Lego roboti na poligonu opravljajo določene naloge in medsebojno tekmujejo.