Južna Koreja izstrelila prvo lunarno sondo

Seul/Cape Canaveral, 5. avgusta - Prva južnokorejska lunarna sonda Danuri je danes ponoči iz Cape Canaveral na Floridi poletela na enoletno misijo na Luno. To je bil ključni mejnik za vesoljske ambicije Seula, ki namerava do leta 2030 na Luno poslati tudi vesoljsko plovilo, poroča francoska tiskovna agencija AFP.

Južna Koreja, Seul. Prva južnokorejska lunarna sonda Danuri je danes ponoči iz Cape Canaveral na Floridi poletela na enoletno misijo na Luno. Foto: Twitter

Južna Koreja, Seul.
Foto: Twitter

Sonda Danuri je nekaj minut čez polnoč po srednjeevropskem času vzletela s pomočjo rakete Falcon 9 podjetja SpaceX, je sporočilo južnokorejsko ministrstvo za znanost. Sonda naj bi v Lunino orbito vstopila decembra.

Namestnik južnokorejskega ministra za znanost Oh Tae-sok je dejal, da misija poteka nemoteno in da raziskovalci že komunicirajo z Danurijem prek komunikacijske antene ameriške vesoljske agencije Nasa, ki se nahaja v Canberri v Avstraliji.

"Danuri je šele začetek. Če bomo še bolj odločni in predani razvoju tehnologij za vesoljska potovanja, bomo lahko v bližnji prihodnosti dosegli tudi Mars," je v videoposnetku, objavljenem pred izstrelitvijo, dejal Lee Sang-ryool, predsednik Korejskega inštituta za raziskave vesolja.

"Če bo ta misija uspešna, bo Južna Koreja postala sedma država na svetu, ki je na Luno poslala sondo brez posadke," je še dejal Sang-ryool. Sonda Danuri bo med misijo uporabljala šest različnih instrumentov, vključno z izjemno občutljivo kamero, ki jo je priskrbela Nasa in s katero bo sonda preučevala površino Lune, da bi določila mesta za pristanek za prihodnje misije.

Po mnenju južnokorejskih znanstvenikov bo sonda Danuri, ki so jo gradili sedem let, utrl pot do ambicioznejših ciljev. Južna Koreja namreč načrtuje, da bo do leta 2030 na Luno poslala tudi svoje vesoljsko plovilo.

Južna Koreja je 12. največje gospodarstvo na svetu in ena od tehnološko najnaprednejših držav, vendar je na področju raziskovanja vesolja doslej nekoliko zaostajala, še navaja AFP. Medtem je več drugih azijskih držav, kot so Kitajska, Japonska in Indija, razvilo napredne vesoljske programe.